Pośredniczenie w sprzedaży usług turystycznych

Pośredniczenie w sprzedaży usług turystycznych jest dobrym rozwiązaniem dla tych osób, które interesują się turystyką, chcą z niej uczynić źródło swych dochodów, a które jednocześnie nie posiadają odpowiednich kwalifikacji do tego, by stać się samodzielnymi organizatorami turystyki.

Pośredniczenie w sprzedaży usług turystycznych jest zajęciem dość bezpiecznym, gdyż to organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za imprezę. Pośrednik ogranicza się do wykonywania tych działań, dzięki którym impreza zostaje sprzedana.
Pośredniczenie w sprzedaży usług turystycznych może być związane z usługami cząstkowymi lub też z usługami kompleksowymi. Pośrednik może zatem oferować swym klientom usługi takie jak bilety lotnicze i autokarowe, rezerwację miejsc noclegowych czy też ubezpieczeń turystycznych.

 

Pośrednictwo może wiązać się również z załatwieniem w imieniu klienta niezbędnych formalności paszportowo ? wizowych. Nie brak i takich biur, które zajmują się sprzedażą kompletnych imprez turystycznych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
Błędne jest jednak przekonanie, że agent turystyczny ogranicza się do samej sprzedaży. Sprzedaż to przecież nie wszystko. Bardzo ważne jest również udzielenie klientowi rzetelnej informacji na temat konkretnej usługi w imieniu organizatora turystyki lub firmy przewozowej.