Facebook ma nowy regulamin zajmujący aż 26 stron – sprawdź, na co zwrócić w nim uwagę!
W ostatnich tygodniach skandali z Facebookiem w tle było naprawdę wiele, największy z nich dotyczył oczywiście afery z Cambridge Analytica i rozpoczeta na masową skalę akcji #deletefacebook, popieraną przez celebrytów.
Facebook ma nowy regulamin
Mark Zuckerberg ma spore kłopoty, nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe, ponieważ jego akcje gwałtownie spadły. Facebook aby utrzymać się na rynku wprowadza prawdziwą rewolucję – zmienia regulamin, który obecnie ma mieć aż 26 stron.
Tym samym zakończy się różne interpretowanie paragrafów, odmienne wewnętrzne procedury czy prowadzenie do kolejnych błędów – wszystkich użytkowników ma obowiązywać jeden regulamin, omawiający wszystkie kwestie funkcjonowania portalu – jeśli ktoś się z nim nie zgadza, powinien usunąć swój profil.
Nowy regulamin – co zawiera?
Nowy regulamin obowiązujący od 25 kwietnia omawia sporo spornych do tej pory kwestii, a już sama jego objętość świadczy o tym, że Mark Zuckerberg poważnie bierze sobie do serca zreformowanie portalu i przywrócenie mu społecznego zaufania. Na pewno warto wiedzieć, co nowego czeka nas na Facebooku.
– Rozdział dotyczący mowy nienawiści – ta część regulaminu dotyczy tzw. mowy nienawiści, którą często można dostrzec w sieci. Facebook zabrania swoim użytkownikom jej używania, a więc nie akceptuje dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pozycję społeczną czy orientację seksualną. Podawane są również słowa, których nie mogą wykorzystywać użytkownicy – między innymi niedorozwinięty, brzydki, idiota i wiele innych.
– Weryfikacja kont – Facebook ma większą wagę przykładać do weryfikacji kont. Użytkownicy mają podawać prawdziwe imiona i nazwiska, datę urodzenia. W przypadku kont użytkowników o niejasnej tożsamości, Facebook sugeruje użytkownikom, by nie nawiązywać z nimi kontaktów.
– Nowe zasady funkcjonowania – W nowym regulaminie pojawia się wzmianka o możliwości wykorzystania naszych danych do celów reklamowych, można jednak odmówić na to zgody Facebookowi. Tak samo to użytkownik ma możliwość decydowania o użyciu technologii rozpoznawania twarzy na zdjęciach i filmach, których nas nie oznaczono, a na których się znajdujemy.
– Wykorzystywanie w celach marketingowych danych użytkowników – Facebook nie zostawia nam możliwości wyboru w zakresie wykorzystania w celach reklamowych informacji o zachowaniu użytkowników wewnątrz serwisu. Jeśli nie wyrazimy na to zgody, nie możemy utrzymać konta na portalu.
Czy Facebook ma jeszcze coś na sumieniu?
W miarę przejrzysty regulamin i możliwość samodzielnego decydowania użytkowników na co się zgadzają, może skutkować wzrostem zaufania do Facebooka. Jednocześnie jednak dochodzą nas wiadomości, że portal przenosi swoje serwery z Irlandii do Stanów Zjednoczonych. Zaczęły się spekulacje odnośnie tego, jakie są cele Facebooka i czy faktycznie ma on dobre zamiary wobec danych swoich użytkowników.
Wydaje się jednak, że najprostszym i najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest kontrolowanie treści, które sami umieszczamy na swoim profilach, dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasze dane nie wpadną w niepowołane ręce.
Facebook ma nowy regulamin . Od środy 25 kwietnia użytkownicy muszą zaakceptować nowy regulamin, którego powstanie wiąże się z aferami, w których portal ostatnio brał udział. Czy nowe regulacje przyniosą nam jakieś korzyści?