Bezpieczeństwo rozmów, a technologia VoIP

Bezpieczeństwo rozmów – Odpowiednie zabezpieczenie pakietów wychodzących oraz przychodzących w technologii VoIP budzi wiele kontrowersji, ale jest sprawą najważniejszą jeżeli chodzi o bezpieczeństwo rozmów użytkowników korzystających z takiego rozwiązania. Najbardziej na zagrożenia ze strony szpiegowania rozmów narażone są osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i wykorzystujące jednocześnie technologię VoIP w kontaktach z klientami lub partnerami biznesowymi.

Bezpieczeństwo rozmów, a technologia VoIP

Firmy to klasyczny przykład odpowiedniego zabezpieczania danych w prowadzeniu działalności gospodarczej. W artykule celowo wspominane są przede wszystkim przedsiębiorstwa, ponieważ technologia VoIP pozwala na znaczne obniżenie kosztów związanych z wykonywaniem rozmów telefonicznych w stosunku do standardowych operatorów sieci telekomunikacyjnej. Jednak aby z powodzeniem wykorzystywać w ten sposób generowane oszczędności należy przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo połączeń i odpowiednio skonfigurować bramki VoIP.

Kwestia bezpieczeństwa i odpowiedniego szyfrowania połączeń wiąże się oczywiście ze zminimalizowaniem zagrożenia ze strony osób trzecich, które mogą wykorzystać informacje uzyskane podczas naszej rozmowy z klientem lub partnerem biznesowym. Jest to kwestia dotycząca także osób prywatnych, które poprzez rozmowę telefoniczną ze znajomymi lub rodziną mogą podawać dużo danych osobowych. Dane takie mogą być gromadzone przez niektóre firmy lub osoby, by później sprzedać dane osobowe firmom gromadzącym masowo adresy.

Jak zabezpieczyć rozmowę VoIP?

Przede wszystkim ? wspomniane już wcześniej, poprawne skonfigurowanie bramki VoIP oraz zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego. Warto również sprawdzić proponowane przez operatorów szyfrowanie połączeń.

Jednym z najlepszych typów szyfrowań komunikacji dzięki technologii VoIP jest typ 256-bitowy AES (Advance Encryption Standard), niestety, posiada go w standardzie wciąż niewielu operatorów. Należy także zadbać o aktualny stan oprogramowania antywirusowego, gdyż najlepsze szyfrowanie nie da nam kompletnie nic, jeżeli na komputerze zainstalowany będzie program szpiegowski, dający dostęp do podsłuchiwania rozmów.

Obecne rozmowy VoIP i ich bezpieczeństwo są bardzo ważnym aspektem w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Żaden system nie zapewni stuprocentowej gwarancji, że nasze rozmowy nie są rejestrowane lub podsłuchiwane, jednak podążając na wskazówkami zawartymi w artykule, z pewnością zminimalizowane zostanie niebezpieczeństwo przechwycenia pakietów.

Napisz swóją opinię

Dodaj Odpowiedź

Rejestracja Nowego Użytkownika
Zarejestruj sie jako nowy klient otrzymsz darmowy prezent
Resetuj Hasło